במהלך השנים הגיעו אלינו סיפורים רבים שאישרו את העובדות הנ"ל וחיזקו אותם. לדוגמה, אותו יהודי שנכנס לבית חב"ד ובקש לקנות מזוזה. זה היה תחילתו של סיפור ארוך שבסופו ילדיו עברו ללמוד במוסדות חינוך דתיים - ורק לאחר כמה שנים התברר שהכל החל מלוח השנה בו הופיעה מודעה הקוראת לבדיקת מזוזות

הפצת המעיינות

א. התפקיד שלנו הוא להפיץ את המעיינות - ואת זה אנחנו עושים יום יום שעה שעה חלק עיקרי בהפצת המעיינות הוא "להכניס את הרבי לבית". כאן הלוח מהווה שגריר מצויין לעניין - הוא תולה בבית

 .ומפיץ את אורו לכל מקום

מזה 20 שנה אנו מוציאים לוח והעובדות מדברות בעד עצמן -  הלוח שאתה מחלק - ברוב המקרים - נמצא בשימוש

ב. בלוח שנה אתה מפרסם את הפרטים שלך, דרכי ההתקשרות וכו'. בכל חודש מופיעים ריבועי פרסום (שאתה בוחר אותם) המזמינים את הציבור לפעילויות השיעורים וכדומה

!הלוח הוא לוח המודעות השנתי שלך

ג. הפצת המעיינות משמעותה גם להרשים את ה"חוצה" ולגרום לו להבין שהתורה והיהדות מכירים את הקידמה ומשתמשים בה

.הלוח בהידורו החיצוני מרשים במיוחד

ד. בעבודה נכונה לוח השנה הוא פרוספקט מהלך שמפרסם את הפעילות במעגל השנה, הוא מכיל מכתב אישי שלך ועוד

אלבום הפעילות מחולק בעיר ועובד עבורך כל רגע כל דקה

 

 

להיות במרכז העניינים

א. הרבי דורש מאתנו להיות מובילים בשטח. להוביל הכוונה היא כפשוטו, להיות במרכז הענינים

הלוח מכניס אותך למרכז הענינים

ב. הציבור שמקבל ממך את הלוח, מתרשם (וזו עובדה) מכך שהבית חב"ד שלו הוציא מוצר איכותי כל כך - ובכך אתה משדרג את מעמדך בעיר

הלוח הופך אותך למוסד מכובד ששווה להתייחס אליו

ג. לוח שנה כולם מחלקים, חברות הביטוח, בנקים מי לא?  אבל איפה היהדות? מה עם זמני הדלקת הנרות, זריחה ושקיעה, חגים וכו', זה התפקיד שלנו להיות מובילים, להכניס את הלוח העברי על חגיו ומועדיו בכל בית בישראל

אתה מוביל מהלך קדימה - לוח שנה יהודי
לוח של בית חב"ד

ד. מעמדו של בית חב"ד כמוסד מוביל משרת כמה מטרות במעגלים רחבים זה גורם לאנשים להתייחס לדברים שלך ברצינות זה גורם לאנשים לרצות להיות קרוב אליך יותר זה מועיל ביותר בוועדות העירייה ומוסדות ממשלתיים

הפצתו של לוח מכובד - משדרג את מעמדך בעיר

ה. כל אחד יודע ובפרט בעלי עסקים שעלות הפקתו של לוח כזה - היא יקרה מאוד הם לא יודעים כי במחיר שהם היו משלמים רק על ייעוץ גרפי - אתה מקבל מוצר מוגמר. הם רואים בך מוסד שמשקיע ומתייעל - וזה בא לידי ביטוי בכיס שלך

יש לך מוצר משובח, הידידים שלך גאים בך

!בכל השנים האחרונות גייס הלוח בממוצע לכלל בתי חב"ד רווח נקי של למעלה מ-3 מיליון שקל

הלוח מגביר פעילות והכנסות

א. ההכנסות מתרומות למוסד הן פועל יוצא של פעילות ציבורית בהקפדה על איכות ללא פשרות - הן יניבו תרומות באיכות שלא הכרת

לוח השנה איכותי מסמל איכות והשקעה

ב. הלוח מפרסם אותך, ומציב בפניך אתגרים. פרסמת על שיעורי תורה, על בדיקת תפילין ומזוזות - הציבור רואה ומפנים

הלוח משמר ומתגבר את רמת הפעילות הציבורית שלך

ג. דרך לוח השנה אתה נחשף לציבור רחב, שלפעמים בזה מסתכמת ההיכרות שלך אתו. אולם ביום שהוא יראה צורך לבקש ברכה, לקבל עצה, להכין את ילדו לבר מצוה - אתה הוא הכתובת שלו וזה אומר יותר פעילות - וממילא יותר הכנסה

!לוח השנה מוסיף לך תורמים - עובדה

ד. אם תלך על מסלול של הקדשות בלוח ('הלוח כלי יעיל לגיוס כספים'), תגלה כי הלוח כבר עובד בשבילך, לפעמים אתה אינך יודע מדוע פלוני נכנס ובקש לתרום או ברכה שמתן שכרה בצידה... הלוח שלח אותו

הלוח עם ההקדשות מכוון את התורם הפוטנציאלי למטרה

הלוח בעצם לא עולה לך בכלל

לאחר התפילה ניגש אחד המתפללים, שלא ידוע היה כי בכיסיו מצוי הממון למנהל בית חב"ד. הוא התעניין במחיר הקדשה בלוח לע"נ חמותו. השליח שהיה באמצע התפילה לא יכול היה לדבר אולם סימן לו כי ישוחח עמו אח"כ. לאחר ששמע את הרעיון של יום פעילות בבית חב"ד וכו',
לקח על עצמו תרומה של 1,800 ₪ וזאת (כפי שהעיד השליח) מאדם שלא היה עולה בדעתי לבקש ממנו בכלל

א. לוח השנה שלנו בנוי וערוך בצורה שתתאים לצרכים שלך - כלומר הלוח מותאם לכך שאם תשקיע מעט - הוא לא יעלה לך בכלל

!לוח השנה הוא כלי להכנסת כספים ולא להוצאה

ב. בכל חודש (בלוח הרגיל למשל) ישנם 2 משבצות פרסום (בגודל 3/10 כל אחת) ובתחתית בלוח ישנו שובל נוסף אותו רואים כל השנה. יחדיו יש בלוח 28 משבצות פרסום. חשבון מהיר מגלה כי לכיסוי 1000 לוחות אתה צריך לקחת על כל משבצת פרסום 250 ש"ח (כולל מע"מ) בלבד! ואתה מכוסה

כל מפרסם יכול להוציא את התשלום ישירות למרגליות הפקות - כך שהוא יקבל חשבונית מס על סעיף 'פרסום' - שזו הוצאה מוכרת לצרכי מע"מ ומס הכנסה

משבצות הפרסום יינתנו לך בשמחה ע"י בעלי עסקים שאוהבים אותך. לך זו הכנסה יפה - עבורם זו הוצאה קטנה שמוכרת 100% לצרכי מס

ג. ההמלצה שלנו היא לחפש 6 מפרסמים קבועים שיופיעו כל השנה (2 בכל חודש ועוד 4 בשובל השנתי) כל אחד מהם ישלם 1166 ש"ח בלבד (בחלוקה ל-6 תשלומים הרי התשלום החודשי יהיה 194 ש"ח - שזו ממש בדיחה

תוכל להציע לאלו המופיעים במשבצות החודשיות לתת פרסום שנתי עם שיוך לחודש כגון: מפרסם על מוצרי מזון? בתשרי מבצע לחג לכסלו הוזלה על שמן זית וכיוצא בזה

ד. בערים קטנות, שווה לשקול לחלק לוח לרוב התושבים, ותוכל להשיג פרסום איכותי שיכניס לך יותר - כל מפרסם רוצה להיות בעניינים

זכור להדגיש באזני המפרסם הפוטנציאלי: פרסום מודעה בעיתון היא עבור רגע של דפדוף - אולי בכלל לא יראו אותך. בלוח השנה אתה עומד מול העיניים כל השנה

ה. אפשרות נוספת לכיסוי עלות הלוח היא ע"י הכנסת הקדשות יומיות בלוח. הקדשה היא עניין רגשי שמחברת את הנותן אליך - לשנים רבות

עשרים הקדשות בלבד (של 360 ש"ח כל אחת) מכסות את עלות הלוח כולו

ו. בשילוב של פרסום בלוח והקדשות תוכל להגיע לקהלים רחבים, שיוספו לך תורמים ופעילויות - וחוזר חלילה

דגש נוסף ומיוחד יש לעניין ההקדשות והפרסומות בכך שזו דרך מכובדת לגשת לאדם שעדין לא קרוב אלינו ולקרב אותו למעגל - בהזמנתו לפרסם/להקדיש בלוח את יקיריו

הלוח הוא כלי יעיל לגיוס תורמים חדשים בדרך מכובדת

ז. לא להתייאש, לפעמים  הציבור רוצה לראות את התוצר שלך השנה בכדי  לתרום לך / לפרסם אצלך - בשנה הבאה. הוצאת הלוח היא פעולת השקעה רב תחומית (פעילות/הפצת המעיינות/תרומות) ויש לחרוש ולזרוע ואח"כ גם לקצור

הוכח בצורה ברורה, מוסדות שמקפידים להוציא לוח בתמידות כל שנה מגדילים בכל שנה את פלח ההכנסות, גם ללא השקעת עבודה גדולה - ראה בהרחבה תחת הכותרת הלוח כלי יעיל לגיוס כספים

 

 

במקרים רבים הלוח היה הכלי הראשון שנתן לשליח הטרי / הביישן את הפריצה החוצה. שליח שחולש היום על כמה מוסדות, בית חב"ד פעיל בתקציב גדול, הודה בפנינו (והוא לא היחיד) כי מכירת ההקדשות והפרסומות בלוח הורידו אצלו מחסום שעצר את  הגידול בפעילות - הבושה לבקש תרומות. מאז ההצלחה הראשונה (100 הקדשות בלוח + כיסוי ההוצאות ע"י מפרסמים) התפתחה הפעילות, נפתח בית חב"ד קבוע במקום, המוסדות נפתחו ועוד היד נטויה ב"ה

הלוח כלי יעיל לגיוס כספים

מזכירה שכבר כמה שנים עוסקת ב'מכירת' הקדשות - ובהצלחה רבה, מספרת: אני מאמינה בכל ליבי שהקדשה שכזו היא סגולה לברכה והצלחה היא זכות גדולה ואני משתדלת להעביר את התחושה הזו בשיחה שלי עם 'לקוח'. אני משתדלת להיות עניינית, ויום שהוא 'תפוס' ע"י הקדשה אחרת אני מנסה למצוא יחד אתו יום חילופי. אני רואה שהעיסוק בשאלת היום התפוס נותנת לאדם את התחושה הנכונה שזה לא סתם 'בלבול מוח' זה דבר אמיתי משנה לשנה הלוח מתמלא ואני רואה בבירור שהלוח של שנה שעברה פותח את הדלת להקדשות חדשות השנה. "תאמר לי" - היא שואלת – "מה אני עושה בימים שכבר דחפתי 2 הקדשות ואני חייבת להכניס שלישי - אולי נוציא לוח ב-2 מהדורות"? - הלוואי עליך

א. ההקדשות בלוח השנה - דבר שהוא ייחודי ללוח שלנו, הן מקור הברכה שלך! אם תשקיע נכון ולאורך שנים בקביעות בעניין - זו תהיה הצלחה כבירה

העובדות מדברות בעד עצמן! - ההשקעה באפיק הזה משתלמת ביותר

ב. ככלל ראשון הקדשה בלוח השנה היא ענין רגשי. אדם מקדיש לע"נ יקיריו, או לזכותם הוא רואה בזה עניין רגשי עמוק. לא תוכלו לשער עד כמה נפגעו אנשים מכך שההקדשה שלהם לא הופיעה בטעות,  או שהיום היה שגוי - מה שמלמד על מעורבות רגשית גדולה בעניין ההקדשה. וזו נקודת פתיחה חשובה - אם חיברנו את האדם אל הלוח בנתינת הקדשה - הוא ומשפחתו רואים בכך זכות

הקדשה בלוח מחברת את המקדיש אליך רגשית

ג. אם נשווק נכון את עניין ההקדשה - נוכל לחבר אנשים רבים למטרה זו. ההקדשה היא לא רק כיתוב בלוח (אנשים אוהבים לראות את עצמם/יקיריהם מתפרסמים) ההקדשה היא למעשה שותפות בפעילות בית חב"ד ביום זה. כל המצוות שנעשות ביום זה, הלימוד, החסד, כל הזכויות הן לע"נ או לזכותו של המקדיש

ההקדשה היא שותפות אמיתית בזכויות של יום זה

ד. את התשלום להקדשה נוכל לפרוס (בהוראת קבע/בצ'קים/כרטיס אשראי) לשנה. כך ש-360 ש"ח למשל הם 30 ש"ח לחודש בלבד

נתאים את תנאי התשלום למקדיש - והוא ישמח להיות שותף

ה. המחיר להקדשה הוא משתנה ממקום למקום, עיר עם אוכלוסיה מבוססת תוכל לעמוד בסכום של 720 ש"ח להקדשה, לעומתה נגבה רק 180 ש"ח להקדשה בעיר מוכת אבטלה

נפעיל ראש פתוח, נהיה גמישים - וההצלחה בידיים שלנו

ו. הקדשה היא בדרך כלל דבר שנשאר לאורך שנים, 80% מההקדשות שניתנו עבור לוח שנה לפני 6-7 שנים ממשיכות עד היום. כלומר גם אם הצלחת להכניס רק 30 הקדשות שהם 10,800 ש"ח לשנה הרי שאלו תורמים ממשיכים - בדרך כלל - ללא מאמץ מיוחד

אדם שהקדיש לזכות אשתו יום בשנה - לא ימהר להורידה

ז. ההקדשה בלוח היא עניין מדבק, השכנה/הקרובים/הידידים ראו הקדשה לזכות יום ההולדת, והם רוצים גם עבורם לא תמיד אנו רואים את הקשר בין הסכמה של פלוני להקדיש יום ובין הקדשה שהייתה בלוח שנה שעברה - אבל מסיפורים שאנו שומעים - זה עובד

ההקדשות בלוח עובדות עבורך הרבה יותר ממה שאתה יודע

ח. גם אם לא תשקיע בעבודה על הלוח מעבר לרצון לכסות את עלות הפקתו, תגלה כי משנה לשנה ההכנסות מההקדשות עולות. מנהל בית חב"ד שהחל עם 40 הקדשות לפני 6 שנים, עומד היום על ממוצע של 80 הקדשות, ללא כל מאמץ מצידו. - אגב, הלוח אצלו תמיד מכוסה ע"י מפרסמים, כך שההקדשות הן רווח נקי

עד היום הכניס הלוח לבית חב"ד זה 120,000 ש"ח נטו

ט. לאחר שנה או שנתיים - הציבור כבר מכיר את העניין, והתנאים בשלים לעבור לשלב הבא - כפי שנהגו מספר בתי חב"ד - הם מעסיקים אדם או משרד שלם שעניינו להגיע לקהל ולהציע לו להתחבר רגשית ולהקדיש יום בשנה ההצלחות הגדולות (של אלו שעובדים על כך ברצינות ומסירות) הם בקנה מידה נאה בכל המובנים. מה דעתכם על תקציב שנתי של 110,000 ש"ח רק מהקדשות

גם במקום יחסית קטן, ניתן להגיע ל-100 איש ומעלה

י. מנהל מוסד שאינו חב"די שנחשף לפעילות הרוחשת הזו של ההקדשות. מיהר להתחבר לעניין ובשנה ראשונה הצליח לכסות בפרסום 5,000 לוחות בהם שתל הקדשות לעובדיו וידידיו וכו', שנה אח"כ הוא דיווח על הצלחה כבירה

יש לך ביד כלי יעיל ומוכח מזה שנים - הצטרף לחוגגים

יא. דוקא המצב הכלכלי המיטלטל, המיתון שמגיע, מלמד אותנו כי הבסיס האמיתי לתרומות הוא לא מה'גבירים' (למרות שנשמח לקבל גם מהם) אלא דווקא מ'פשוטי העם' השכירים! הם בתרומות קטנות של 30 ש"ח לחודש מעניקים לך יציבות כלכלית! המוסדות הגדולים כבר עובדים על כך שנים – עכשיו גם התור שלך

ההשקעה בכסף הקטן (יחסית) נותנת לך בסיס כלכלי רחב

 

 

bmh@bmh770.com מרגליות הפקות שיכון חב"ד 7/19 לוד, מיקוד 7132124 | טל (רב קווי): 08-9227018 | פקס: 08-6644344 | מייל

הפצת המעיינות

א. התפקיד שלנו הוא להפיץ את המעיינות - ואת זה אנחנו עושים יום יום שעה שעה חלק עיקרי בהפצת המעיינות הוא "להכניס את הרבי לבית". כאן הלוח מהווה שגריר מצויין לעניין - הוא תולה בבית ומפיץ את אורו לכל מקום

מזה 20 שנה אנו מוציאים לוח והעובדות מדברות בעד עצמן -  הלוח שאתה מחלק - ברוב המקרים - נמצא בשימוש

ב. בלוח שנה אתה מפרסם את הפרטים שלך, דרכי ההתקשרות וכו'. בכל חודש מופיעים ריבועי פרסום (שאתה בוחר אותם) המזמינים את הציבור לפעילויות השיעורים וכדומה

הלוח הוא לוח המודעות
השנתי שלך

ג. הפצת המעיינות משמעותה גם להרשים את ה"חוצה" ולגרום לו להבין שהתורה והיהדות מכירים את הקידמה ומשתמשים בה

הלוח בהידורו החיצוני
מרשים במיוחד

ד. בעבודה נכונה לוח השנה הוא פרוספקט מהלך שמפרסם את הפעילות במעגל השנה, הוא מכיל מכתב אישי שלך ועוד

אלבום הפעילות מחולק בעיר ועובד עבורך כל רגע כל דקה

 

 

במהלך השנים הגיעו אלינו סיפורים רבים שאישרו את העובדות הנ"ל וחיזקו אותם. לדוגמה, אותו יהודי שנכנס לבית חב"ד ובקש לקנות מזוזה. זה היה תחילתו של סיפור ארוך שבסופו ילדיו עברו ללמוד במוסדות חינוך דתיים - ורק לאחר כמה שנים התברר שהכל החל מלוח השנה בו הופיעה מודעה הקוראת לבדיקת מזוזות

להיות במרכז העניינים

א. הרבי דורש מאתנו להיות מובילים בשטח. להוביל הכוונה היא כפשוטו, להיות במרכז הענינים

הלוח מכניס אותך למרכז הענינים

ב. הציבור שמקבל ממך את הלוח, מתרשם (וזו עובדה) מכך שהבית חב"ד שלו הוציא מוצר איכותי כל כך - ובכך אתה משדרג את מעמדך בעיר

הלוח הופך אותך למוסד מכובד ששווה להתייחס אליו

ג. לוח שנה כולם מחלקים, חברות הביטוח, בנקים מי לא?  אבל איפה היהדות? מה עם זמני הדלקת הנרות, זריחה ושקיעה, חגים וכו', זה התפקיד שלנו להיות מובילים, להכניס את הלוח העברי על חגיו ומועדיו בכל בית בישראל

אתה מוביל מהלך קדימה - לוח שנה יהודי לוח של בית חב"ד

ד. מעמדו של בית חב"ד כמוסד מוביל משרת כמה מטרות במעגלים רחבים זה גורם לאנשים להתייחס לדברים שלך ברצינות זה גורם לאנשים לרצות להיות קרוב אליך יותר זה מועיל ביותר בוועדות העירייה ומוסדות ממשלתיים

הפצתו של לוח מכובד - משדרג את מעמדך בעיר

ה. כל אחד יודע ובפרט בעלי עסקים שעלות הפקתו של לוח כזה - היא יקרה מאוד הם לא יודעים כי במחיר שהם היו משלמים רק על ייעוץ גרפי - אתה מקבל מוצר מוגמר. הם רואים בך מוסד שמשקיע ומתייעל - וזה בא לידי ביטוי בכיס שלך

יש לך מוצר משובח, הידידים שלך גאים בך

בכל השנים האחרונות גייס הלוח בממוצע לכלל בתי חב"ד רווח נקי של למעלה מ-3 מיליון שקל

הלוח מגביר פעילות והכנסות

א. ההכנסות מתרומות למוסד הן פועל יוצא של פעילות ציבורית בהקפדה על איכות ללא פשרות - הן יניבו תרומות באיכות שלא הכרת

לוח השנה איכותי מסמל איכות והשקעה

ב. הלוח מפרסם אותך, ומציב בפניך אתגרים. פרסמת על שיעורי תורה, על בדיקת תפילין ומזוזות - הציבור רואה ומפנים

הלוח משמר ומתגבר את רמת הפעילות הציבורית שלך

ג. דרך לוח השנה אתה נחשף לציבור רחב, שלפעמים בזה מסתכמת ההיכרות שלך אתו. אולם ביום שהוא יראה צורך לבקש ברכה, לקבל עצה, להכין את ילדו לבר מצוה - אתה הוא הכתובת שלו וזה אומר יותר פעילות - וממילא יותר הכנסה

!לוח השנה מוסיף לך תורמים - עובדה

ד. אם תלך על מסלול של הקדשות בלוח ('הלוח כלי יעיל לגיוס כספים'), תגלה כי הלוח כבר עובד בשבילך, לפעמים אתה אינך יודע מדוע פלוני נכנס ובקש לתרום או ברכה שמתן שכרה בצידה... הלוח שלח אותו

הלוח עם ההקדשות מכוון את התורם הפוטנציאלי למטרה

לאחר התפילה ניגש אחד המתפללים, שלא ידוע היה כי בכיסיו מצוי הממון למנהל בית חב"ד. הוא התעניין במחיר הקדשה בלוח לע"נ חמותו. השליח שהיה באמצע התפילה לא יכול היה לדבר אולם סימן לו כי ישוחח עמו אח"כ. לאחר ששמע את הרעיון של יום פעילות בבית חב"ד וכו', לקח על עצמו תרומה של 1,800 ₪ וזאת (כפי שהעיד השליח) מאדם שלא היה עולה בדעתי לבקש ממנו בכלל

הלוח בעצם לא עולה לך בכלל

א. לוח השנה שלנו בנוי וערוך בצורה שתתאים לצרכים שלך - כלומר הלוח מותאם לכך שאם תשקיע מעט - הוא לא יעלה לך בכלל

לוח השנה הוא כלי להכנסת כספים ולא להוצאה

ב. בכל חודש (בלוח הרגיל למשל) ישנם 2 משבצות פרסום (בגודל 3/10 כל אחת) ובתחתית בלוח ישנו שובל נוסף אותו רואים כל השנה. יחדיו יש בלוח 28 משבצות פרסום. חשבון מהיר מגלה כי לכיסוי 1000 לוחות אתה צריך לקחת על כל משבצת פרסום 250 ש"ח (כולל מע"מ) בלבד! ואתה מכוסה

כל מפרסם יכול להוציא את התשלום ישירות למרגליות הפקות - כך שהוא יקבל חשבונית מס על סעיף 'פרסום' - שזו הוצאה מוכרת לצרכי מע"מ ומס הכנסה

משבצות הפרסום יינתנו לך בשמחה ע"י בעלי עסקים שאוהבים אותך. לך זו הכנסה יפה - עבורם זו הוצאה קטנה שמוכרת 100% לצרכי מס

ג. ההמלצה שלנו היא לחפש 6 מפרסמים קבועים שיופיעו כל השנה (2 בכל חודש ועוד 4 בשובל השנתי) כל אחד מהם ישלם 1166 ש"ח בלבד (בחלוקה ל-6 תשלומים הרי התשלום החודשי יהיה 194 ש"ח - שזו ממש בדיחה

תוכל להציע לאלו המופיעים במשבצות החודשיות לתת פרסום שנתי עם שיוך לחודש כגון: מפרסם על מוצרי מזון? בתשרי מבצע לחג לכסלו הוזלה על שמן זית וכיוצא בזה

ד. בערים קטנות, שווה לשקול לחלק לוח לרוב התושבים, ותוכל להשיג פרסום איכותי שיכניס לך יותר - כל מפרסם רוצה להיות בעניינים

זכור להדגיש באזני המפרסם הפוטנציאלי: פרסום מודעה בעיתון היא עבור רגע של דפדוף - אולי בכלל לא יראו אותך. בלוח השנה אתה עומד מול העיניים כל השנה

ה. אפשרות נוספת לכיסוי עלות הלוח היא ע"י הכנסת הקדשות יומיות בלוח. הקדשה היא עניין רגשי שמחברת את הנותן אליך - לשנים רבות

עשרים הקדשות בלבד (של 360 ש"ח כל אחת) מכסות את עלות הלוח כולו

ו. בשילוב של פרסום בלוח והקדשות תוכל להגיע לקהלים רחבים, שיוספו לך תורמים ופעילויות - וחוזר חלילה

דגש נוסף ומיוחד יש לעניין ההקדשות והפרסומות בכך שזו דרך מכובדת לגשת לאדם שעדין לא קרוב אלינו ולקרב אותו למעגל - בהזמנתו לפרסם/להקדיש בלוח את יקיריו

הלוח הוא כלי יעיל לגיוס תורמים חדשים בדרך מכובדת

ז. לא להתייאש, לפעמים  הציבור רוצה לראות את התוצר שלך השנה בכדי  לתרום לך / לפרסם אצלך - בשנה הבאה. הוצאת הלוח היא פעולת השקעה רב תחומית (פעילות/הפצת המעיינות/תרומות) ויש לחרוש ולזרוע ואח"כ גם לקצור

הוכח בצורה ברורה, מוסדות שמקפידים להוציא לוח בתמידות כל שנה מגדילים בכל שנה את פלח ההכנסות, גם ללא השקעת עבודה גדולה - ראה בהרחבה תחת הכותרת הלוח כלי יעיל לגיוס כספים

 

 

במקרים רבים הלוח היה הכלי הראשון שנתן לשליח הטרי / הביישן את הפריצה החוצה. שליח שחולש היום על כמה מוסדות, בית חב"ד פעיל בתקציב גדול, הודה בפנינו (והוא לא היחיד) כי מכירת ההקדשות והפרסומות בלוח הורידו אצלו מחסום שעצר את  הגידול בפעילות - הבושה לבקש תרומות. מאז ההצלחה הראשונה (100 הקדשות בלוח + כיסוי ההוצאות ע"י מפרסמים) התפתחה הפעילות, נפתח בית חב"ד קבוע במקום, המוסדות נפתחו ועוד היד נטויה ב"ה

הלוח כלי יעיל לגיוס כספים

א. ההקדשות בלוח השנה - דבר שהוא ייחודי ללוח שלנו, הן מקור הברכה שלך! אם תשקיע נכון ולאורך שנים בקביעות בעניין - זו תהיה הצלחה כבירה

העובדות מדברות בעד עצמן! - ההשקעה באפיק הזה משתלמת ביותר

ב. ככלל ראשון הקדשה בלוח השנה היא ענין רגשי. אדם מקדיש לע"נ יקיריו, או לזכותם הוא רואה בזה עניין רגשי עמוק. לא תוכלו לשער עד כמה נפגעו אנשים מכך שההקדשה שלהם לא הופיעה בטעות,  או שהיום היה שגוי - מה שמלמד על מעורבות רגשית גדולה בעניין ההקדשה. וזו נקודת פתיחה חשובה - אם חיברנו את האדם אל הלוח בנתינת הקדשה - הוא ומשפחתו רואים בכך זכות

הקדשה בלוח מחברת את המקדיש אליך רגשית

ג. אם נשווק נכון את עניין ההקדשה - נוכל לחבר אנשים רבים למטרה זו. ההקדשה היא לא רק כיתוב בלוח (אנשים אוהבים לראות את עצמם/יקיריהם מתפרסמים) ההקדשה היא למעשה שותפות בפעילות בית חב"ד ביום זה. כל המצוות שנעשות ביום זה, הלימוד, החסד, כל הזכויות הן לע"נ או לזכותו של המקדיש

ההקדשה היא שותפות אמיתית בזכויות של יום זה

ד. את התשלום להקדשה נוכל לפרוס (בהוראת קבע/בצ'קים/כרטיס אשראי) לשנה. כך ש-360 ש"ח למשל הם 30 ש"ח לחודש בלבד

נתאים את תנאי התשלום למקדיש - והוא ישמח להיות שותף

ה. המחיר להקדשה הוא משתנה ממקום למקום, עיר עם אוכלוסיה מבוססת תוכל לעמוד בסכום של 720 ש"ח להקדשה, לעומתה נגבה רק 180 ש"ח להקדשה בעיר מוכת אבטלה

נפעיל ראש פתוח, נהיה גמישים - וההצלחה בידיים שלנו

ו. הקדשה היא בדרך כלל דבר שנשאר לאורך שנים, 80% מההקדשות שניתנו עבור לוח שנה לפני 6-7 שנים ממשיכות עד היום. כלומר גם אם הצלחת להכניס רק 30 הקדשות שהם 10,800 ש"ח לשנה הרי שאלו תורמים ממשיכים - בדרך כלל - ללא מאמץ מיוחד

אדם שהקדיש לזכות אשתו יום בשנה - לא ימהר להורידה

ז. ההקדשה בלוח היא עניין מדבק, השכנה/הקרובים/הידידים ראו הקדשה לזכות יום ההולדת, והם רוצים גם עבורם לא תמיד אנו רואים את הקשר בין הסכמה של פלוני להקדיש יום ובין הקדשה שהייתה בלוח שנה שעברה - אבל מסיפורים שאנו שומעים - זה עובד

ההקדשות בלוח עובדות עבורך הרבה יותר ממה שאתה יודע

ח. גם אם לא תשקיע בעבודה על הלוח מעבר לרצון לכסות את עלות הפקתו, תגלה כי משנה לשנה ההכנסות מההקדשות עולות. מנהל בית חב"ד שהחל עם 40 הקדשות לפני 6 שנים, עומד היום על ממוצע של 80 הקדשות, ללא כל מאמץ מצידו. - אגב, הלוח אצלו תמיד מכוסה ע"י מפרסמים, כך שההקדשות הן רווח נקי

עד היום הכניס הלוח לבית חב"ד זה 120,000 ש"ח נטו

ט. לאחר שנה או שנתיים - הציבור כבר מכיר את העניין, והתנאים בשלים לעבור לשלב הבא - כפי שנהגו מספר בתי חב"ד - הם מעסיקים אדם או משרד שלם שעניינו להגיע לקהל ולהציע לו להתחבר רגשית ולהקדיש יום בשנה ההצלחות הגדולות (של אלו שעובדים על כך ברצינות ומסירות) הם בקנה מידה נאה בכל המובנים. מה דעתכם על תקציב שנתי של 110,000 ש"ח רק מהקדשות

גם במקום יחסית קטן, ניתן להגיע ל-100 איש ומעלה

י. מנהל מוסד שאינו חב"די שנחשף לפעילות הרוחשת הזו של ההקדשות. מיהר להתחבר לעניין ובשנה ראשונה הצליח לכסות בפרסום 5,000 לוחות בהם שתל הקדשות לעובדיו וידידיו וכו', שנה אח"כ הוא דיווח על הצלחה כבירה

יש לך ביד כלי יעיל ומוכח מזה שנים - הצטרף לחוגגים

יא. דוקא המצב הכלכלי המיטלטל, המיתון שמגיע, מלמד אותנו כי הבסיס האמיתי לתרומות הוא לא מה'גבירים' (למרות שנשמח לקבל גם מהם) אלא דווקא מ'פשוטי העם' השכירים! הם בתרומות קטנות של 30 ש"ח לחודש מעניקים לך יציבות כלכלית! המוסדות הגדולים כבר עובדים על כך שנים – עכשיו גם התור שלך

ההשקעה בכסף הקטן (יחסית) נותנת לך בסיס כלכלי רחב

 

 

מזכירה שכבר כמה שנים עוסקת ב'מכירת' הקדשות - ובהצלחה רבה, מספרת: אני מאמינה בכל ליבי שהקדשה שכזו היא סגולה לברכה והצלחה היא זכות גדולה ואני משתדלת להעביר את התחושה הזו בשיחה שלי עם 'לקוח'. אני משתדלת להיות עניינית, ויום שהוא 'תפוס' ע"י הקדשה אחרת אני מנסה למצוא יחד אתו יום חילופי. אני רואה שהעיסוק בשאלת היום התפוס נותנת לאדם את התחושה הנכונה שזה לא סתם 'בלבול מוח' זה דבר אמיתי משנה לשנה הלוח מתמלא ואני רואה בבירור שהלוח של שנה שעברה פותח את הדלת להקדשות חדשות השנה. "תאמר לי" - היא שואלת – "מה אני עושה בימים שכבר דחפתי 2 הקדשות ואני חייבת להכניס שלישי - אולי נוציא לוח ב-2 מהדורות"? - הלוואי עליך